Příběhy z cest bludištěm online marketingu

Kvalitní odkazy – kde je hledat?

Kdo se trochu zajímá o SEO tak už dobře ví, že hromadné registrace do free-for-all katalogů a PR články na obsahových farmičkách už moc nefrčí. Chudáci majitelé webů slyší zleva zprava, že teď žijeme konečně ve věku hodnotných a relevantních odkazů. Čím víc…

Pokračovat ve čtení

Linkbuilding – interně či externě?

Linkbuilding je dlouhodobě vděčná dojná kravička. Běžnou praxí mnoha českých konzultantů je prodávat linkbuilding jako komplexní marketingové voodoo, ovšem realizovat ho jako prachsprostý přeprodej prostoru z „odkazových balíčků“ s vysokou marží. Pravdou ale je, že získávání hodnotných odkazů je mnohdy oříšek i pro…

Pokračovat ve čtení

Co chtít od analýzy klíčových slov?

Analýza je definována jako „metoda zkoumání složitějších skutečností rozkladem na jednodušší„, zpravidla pečlivým pitváním řešeného problému z různých úhlů pohledu. Tak nějak lidsky zkrátka pod analýzou chápeme práci náročnou na mozek a vyžadující trochu snahy. Analýza klíčových slov v českém podání je oproti…

Pokračovat ve čtení

Recenze: Konec prokrastinace

Stalo se vám někdy, že jste namísto práce překlikávali mezi sociálními sítěmi a otevřenými dokumenty? Znáte ten pocit, kdy si nadšeně vypíšete To-do list s takovým tím „udělám spousty práce, dobře já!“ a pak před sebou úkoly jen valíte jak hroudičku z trusu? Šli…

Pokračovat ve čtení

Recenze: Skvělé služby

Customer experience patří k mým oblíbenějším buzzwordům, protože upozorňuje na palčivý problém pěkné řádky českých firem – přístup „zákazníku, zaplať a radši drž hubu a krok“. Skvělá zákaznická zkušenost s nějakou službou (firmou, značkou) se přitom stále častěji dotýká nejen běžných kamenných prodejen či…

Pokračovat ve čtení

Má smysl dělat malý e-shop?

Dnes jsem náhodou narazil na článek Pavla Šímy o tom, že dělat e-shop v malém vlastně vůbec nemá smysl. Extrémní dávka pesimismu, co by se dal v článku krájet, mne na jedné straně uzemnila a na druhé motivovala k maličko pozitivnější reakci. Osobně si totiž…

Pokračovat ve čtení

Dá se SEO změřit?

O tom, jak dělat dobře SEO se píše už docela dlouho a často. Jak SEO změřit, o tom už se píše o dost méně. Na vině je nejspíš absence nějaké jednoduché metriky – čísla, do kterého by šlo SEO nacpat a vyvozovat z něj na…

Pokračovat ve čtení

Nefunguje vám obsahový marketing?

Obsah je král! Obsahový marketing rulez! Hlavně něco publikujte a máte to v kapse! Taky na vás podobná hesla koukají na každém rohu? A taky máte pocit, že to v praxi nějak drhne? V posledních měsících vyšla řada skvělých článků o tom, jak obsahovým marketingem udělat…

Pokračovat ve čtení

Recenze: You Should Test That!

Knihu You Should Test That! od Chrise Gowarda, zakladatele agentury Widerfunnel, nebylo v posledních měsících možné přehlédnout, zvlášť pokud člověk sleduje zahraniční blogy. Takové to americké promíčko slibující revoluci v myšlení i metodách práce mi bylo zpočátku trochu proti srsti, ale inspirován množstvím nadšených…

Pokračovat ve čtení