Příběhy z cest bludištěm online marketingu

Jak využít site search pro SEO

24.6.2012 napsal Lukáš Pítra On-site search, tedy interní vyhledávání přímo na webu, je běžnými webmastery trestuhodně často přehlížená příležitost zlepšit celkový výkon webu. Vyhledávání na webu buď není vůbec, nefunguje správně, nebo se s ním aktivně nepracuje a hledání uživatelů se smysluplně…

Pokračovat ve čtení

SEO se nedá zapnout

Často se potkávám s lidmi, pro které je SEO jednorázovou otravnou činností, kterou lze zmáknout za týden. Kde je poptávka tam je i nabídka a tak nešťastný majitel webu může na každém rohu zakopnout o různé SEO balíčky a další instantní zázraky optimalizace na počkání.…

Pokračovat ve čtení

Typické „SEO chyby“ českých e-shopů

2.6.2012 napsal Lukáš Pítra Záplava e-shopů v Čechách je obrovská a vyniknout mezi konkurencí je rok od roku těžší. Navzdory mnoha konferencím, oficiálním instrukcím vyhledávačů, školitelům a bloggerům však stále žijí tisíce e-shopů v temné atmosféře středověkého SEO – mýtů, davových hysterií a vlivu temných…

Pokračovat ve čtení

Seznam.cz a meta Description

25.2.2012 Seznam dnes oznámil, že konečně zlepší podporu pro popisky stránek meta Description, s cílem zlepšit kvalitu snippetů (chtělo by se říci, že už se na to asi sami nemohli v porovnání s Googlem koukat, ale buďme vděční za každý posun k lepšímu). Z příspěvku…

Pokračovat ve čtení

Google Webmaster Tools a SEO

Kdybyste byli robotem vyhledávače, používal by se vám vlastní web snadno a rychle? Zatímco Google Analytics jsou mezi manažery malých a středních webů už téměř standardem, bratříčka Google Webmaster Tools používá, alespoň podle mých zkušeností, jen málokdo. Je to škoda, protože z nich…

Pokračovat ve čtení

Negativní SEO

6.5.2012 (+ několik updatů o odkazy na další zdroje v čase) Dlouhá léta převládal názor, že negativní SEO v praxi neexistuje. V souvislosti s posledními změnami ve fungování Google a některými nejednoznačnými výroky jeho představitelů však znovu vypukla mezi řadou klientů i SEO konzultantů živá diskuze o (ne)existenci…

Pokračovat ve čtení

Optimalizace nákupního procesu

2.5.2012 Optimalizace nákupního procesu je dlouhodobý a nesnadný proces. V dnešním článku představím základní způsoby přemýšlení nad nákupním košíkem a tipy pro jeho zjednodušení a zlepšení. Košíkové bariéry dokončení nákupu V článku o opuštění nákupních košíků jsem zmínil hlavní důvody, proč lidé nedokončují objednávky –…

Pokračovat ve čtení

Slova a sliby, ze kterých mrazí

V poslední době vedu s přáteli četné diskuze o tom, jestli je lepší klient neznalý a čistý jako „dětská prdelka“ nebo klient zhrzený marketingovými taky-táborníky a jejich sliby. Prvnímu ještě obvykle nikdo nestihl internetové podnikání dostat na pokraj bankrotu, ale bývá otevřenější diskuzi a novým…

Pokračovat ve čtení

Další „quality content“ update Google

Zajímavou a potěšující zprávu vydal o víkendu Google směrem k SEO mágům – zprávu o dalším update vyhledávání na Google směrem k kvalitnějším výsledkům. Chystaný update byl mít zasáhnout cca 3% výsledků vyhledávání, z praxe už ale lze tušit, že to bude o něco více, než se…

Pokračovat ve čtení

Bounce rate a SEO

24.4.2012 Pokud používáte Google Analytics nebo jiný běžně rozšířený nástroj na sledování návštěvnost, jistě znáte ukazatel Bounce rate (česky Míra opuštění) – procento lidí, kteří si na vašem webu prohlédnou pouze jednu (vstupní) stránku. Milý čtenáři, moje dřívější doměnky a závěry…

Pokračovat ve čtení