18.4.2012
Kolik informačních zdrojů je potřeba sledovat aby byl člověk opravdu v obraze? Nicholass Taleb ve svém bestselleru Fooled by randomness radí byznysmenům nezbláznit se ze záplavy informací. Říká, že svět je plný ruchů a ty důležité informace si vás nakonec najdou samy. Stejně jako ve světě financí i v on-line marketingu existují stovky, možná tisíce osobních a agenturních blogů propírající aktuální dění stále dokola a dokola. Má smysl to všechno číst?
S informacemi jako s jídlem
Hladovět se nemá. Odborník žijící v izolaci a naivní víře v dokonalost vlastní práce rychle zakrní a ztratí tempo. Čas od času zakopnu o samorosta, pro kterého jsou všichni sto let za opicemi a sám je letadlo – v každé agentuře snad sedí aspoň jeden. Nic se ale také nemá přehánět. Potkal jsem řadu nadšených mladých lidí, kteří doslova denně přicházeli s revolučními objevy a teoriemi o podobách zítřka. Jejich práce pro klienty byla všechno jen ne koncepční. Pravda bude někde uprostřed – informace je potřeba konzumovat pravidelně, ale v přiměřených dávkách.
Mám už léta zvyk skoro každý den projít svá oblíbená média. Mám je rozděleny do 3 skupin – v té první je pár nejlepších, které čtu denně – doma, mobilně, ve vaně, ve frontě na hamburger. V té druhé je širší okruh zajímavých lidí a agentur, jejichž blog si přečtu dvakrát, třikrát do týdne. V té třetí jsou desítky webů s plejádou různých témat, které používám spíš jako databáze informací, ve kterých hledám při řešení konkrétních problémů – site search na specializovaném blogu bohužel stále ještě obvykle vrátí lepší výsledky než strýček Google.
Inspiraci a seznam nejfrekventovanějších zdrojů dnes přinesla agentura Unbounce – třeba nějaký ze 75 odkazů na oborové zdroje zaujme i vás. U koho se nejraději inspirujete vy? Podělte se!
Komentáře Přidat komentář