Lukáš Pítra

Lukáš Pítra.

Už 12 let miluju a žiju svět digitálního marketingu. Pomáhám výkonnostním webovým projektům k  efektivitě, zisku a udržitelnému růstu

Twitter

Nejnovější tweety:

Webový analytik

Webový analytik je bohužel stále ještě přehlížená a nedoceňovaná pozice. Řada manažerů se domnívá, že srandy jako analýzu návštěvnosti a výkonu webu vůbec nepotřebuje, protože když se to bude dělat dobře, tak bude přece „větší rejže“. Schopnost pravidelně a smysluplně pracovat s daty a vyvozovat z nich rozhodovací podklady pro management je přitom pro dlouhodobý úspěch velmi důležité.

Jak se pozná dobrý webový analytik?

  • aktivně komunikuje s lidmi napříč firmou a vyptává se na souvislosti
  • má plná ústa konverzí a cílů
  • dokáže své závěry prezentovat tak, že je pochopíte
  • pracuje s různými segmenty a přehledy, hrabe se v číslech do detailu
  • doporučuje konkrétní změny, novinky a úpravy – nehovoří v obecných frázích o tom „co by se asi mělo“
  • na vaše dotazy typu „proč“ má vždy po ruce odpověď
  • zajímá se o odbornou certifikaci, sleduje odborné zdroje, zkouší si různé blbiny na vlastních projektech

 

Jaký webový analytik jen zabírá místo v rozpočtu?

  • každý měsíc vás informuje hlavně o počtu page views a bounce rate v souhrnu za celý web
  • pro svou práci používá výhradně nástroj TopList
  • po půl roce vás nedonutil změnit na webu jedinou věc
  • zabývá se pouze návštěvností a nikoliv používáním webu
  • každý měsíc prezentuje čísla trochu jinak s tím, „že to nějak blbne“
  • na jeho prezentaci na poradě usínáte nebo rozumíte jen spojkám a citoslovcům