Lukáš Pítra

Lukáš Pítra.

Už 12 let miluju a žiju svět digitálního marketingu. Pomáhám výkonnostním webovým projektům k  efektivitě, zisku a udržitelnému růstu

Twitter

Nejnovější tweety:

Dohled nad e-commerce

Manažerská práce mi pocitově byla dlouho vzdálěná. Vždycky mi nejvíc vyhovovalo vyhrnout si rukávy a pustit se sám do práce: měnit, tvořit, vylepšovat. Postupem času, jak mi rostly zkušenosti a rozhled, mě dlouholetí klienti začali žádat, abych postupně převzal dohled a odpovědnost na jednotlivými kanály, lidmi a rozhodnutími v projektu. A tak se ze mě postupně stal tak trochu externí e-commerce šéf.

Motivace mých klientů svěřit mi tak velkou zodpovědnost je si vždy celkem podobná:

  • Firma už je dost velká na to, aby odřízení rozpočtu, lidí a činností v e-commerce vyžadovalo čas a zkušenosti seniorního člověka
  • .. ale ještě není dost velká na to, aby dokázala sehnat, využít a zaplatit takového člověka na plný úvazek.
  • Majitel či marketingový manažer mají plné ruce jiných priorit a postupně rostoucí digitál jim rychle přerůstá přes hlavu, kupí se chyby a promáchnuté termíny a příležitosti
  • Potřebují 100% spolehlivého člověka nejen se znalostmi, zkušenostmi a disciplínou ale se kterým si lidsky sednou a ví, že bude za jejich firmu kopat jako za vlastní

Zatím jsem se do podobné role dostal pětkrát. Z toho na čtyřech na té židli sedím už pár let. Jeden mi pod rukama vyrostl tak moc a v tolika zemích, že jsem ho už našláplý předal internímu full-time manažerovi a týmu. A to je vlastně i dlouhodobý cíl takové spolupráce: pomoci firmě vyrůst v digitálu do bodu, kdy se jí vyplatí interní tým.

Co role dohledu na e-commerce obnáší?

Vybalancovat takovou roli jako volnonožec není snadné a nějakou chvíli mi trvalo, než jsme si s klienty vydefinovali meze jak fungovat. Dospěli jsme vždy k podobným modelům spolupráce:

Co mám na zodpovědnost:

  • Strategie pro e-commerce / digitál
  • Stanovit cíle pro lidi, technologie, dodavatele
  • Navrhnout jak co nejlépe využít dostupný rozpočet
  • Které marketingové kanály a jak využívat
  • Najít, nasmlovat a odřídit externisty i vychovávat interní lidi
  • Pojmenovat a zdůvodnit priorit
  • Nastavit analytiku a rozhodovací procesy
  • Nastavit hladkou práci s úkoly a jejich dotahování
  • Hlídat kvalitu, termíny a efektivitu provozu
  • Řešit novinky, změny, různé nabídky a rozvoj

Co už je mimo mé hřiště ale mám poradní hlas:

  • Celková firemní strategie a role e-commerce v ní
  • Nábor a management interních lidí
  • Produkty, služby, pricing, logistika, značka
  • Celková výše rozpočtu a jeho mimořádné změny
  • Rozhodnutí ovlivňující běh a směřování celé firmy

Řečeno jednoduše: nedostávám jako externista klíče od firmy, kontrolu nad zásadními rozhodnutími, základy projektu a penězi má vždy klient. Já jsem jeho pravá ruka a starám se o to, aby:

  • digitál vytvářel zisk a spolehlivě napomáhal růstu celé firmy
  • spolupracoval se správnými lidmi za dobrých podmínek
  • lidé dělali smysluplné věci správným způsobem
  • nikdo neplýtval časem ani penězi
  • nevznikaly záseky, zbytečné chyby a průšvihy
  • projekt stál na zdravých základech a šel správným směrem
  • majitel či manažer nade mnou nemusel rozumět všem detailům a měl celkově s digitálem minimum práce a mohl tak být s klidem tam, kde je ho potřeba víc

Poznáváte se v potřebách mých klientů a zajímá vás, jak by to mohlo fungovat? Napište mi, nebo zavolejte. Potkáme se a prodiskutujeme, jak to u vás funguje, kde vás tlačí pata a zda bych vám mohl být platný. Společně vymyslíme možná řešení odpovídající nárokům, možnostem a nastavení vašeho projektu.

Lukáš Pítra
Máte zájem o spolupráci?773 92 72 92
Pojďme se setkat nebo si zavolat a zjistíme, co pro vás můžu udělat.